Pinchos - Årets Franchisekedja och Årets Marknadsförare 2020
Pinchos har tilldelats utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” och Årets Marknadsförare 2020 vid den årliga Frannygalan, som i år på grund av rådande omständigheter genomfördes som en digital gala på nätet.
Pinchos etablerades i Göteborg 2012, och redan två år senare öppnades det upp för franchisetagare. Idag är kedjan en av nordens snabbast växande, och det öppnas i snitt två nya restauranger varje månad.
Motiveringen från Svensk Franchise för Årets Franchisekedja lyder:
”Med stor glädje och eget huvud har denna kedja utvecklats på ett minst sagt fantastiskt sätt. Deras kunder får själva göra en del av arbetet och de bygger broar mellan generationer. Man har tagit fasta på nyskapande och teknik. Vår vinnare har också visat att man kan bygga och skala upp sin franchiseverksamhet i snabb takt och attrahera företag utanför ”franchisefamiljen” att investera. Vi ser vår vinnare som ett föredöme inom affärsmodellen franchise.”
- Vi är både glada och stolta över att ha fått den här utmärkelsen. Det är ett kvitto på att vår affärsmodell och erbjudande tilltalar både franchisetagare och gäster, säger Jan Wallsin VD Pincho Nation AB.
Pinchos marknadsstrategi har från dag ett varit att skapa engagerade relationer med sina gäster. I våras var Pinchos gäster med och tog fram en läsk som sedan såldes i dagligvaruhandeln över hela Sverige.
Motiveringen från Svensk Franchise för Årets Marknadsförare:
”Årets vinnare har genom högklassig innovativ kommunikation utvecklat sin digitala marknadsföring. På ett extraordinärt sätt har man modigt lyft ut varumärket långt utanför sina etableringar och höjt sin marknadsföring till en helt ny nivå.”
- Priset är ett kvitto på att vår strategi fungerar. Vi älskar våra gäster och utgår alltid från deras behov i vår kommunikation, säger Håkan Tiderman, Marknadschef Pincho Nation AB.